Witajcie.
Dziś pokażę wam jak zrobić
własny token. Do pracy będziemy potrzebowali: dobrej jakości skan
tokena do przerobienia (300 dpi minimum!), zdjęć, grafik lub
rysunków które chcemy wstawić jako nasz nowy art, oficjalnej
WoWowskiej czcionki, programu Photoshop (swój tutorial opieram na
anglojęzycznej wersji CS2), a także kubka gorącej kawy bądź
innego napoju. A więc do dzieła!
Na początek potrzebne nam będą
grafiki, których użyjemy. Większość osób które robi tokeny
amatorsko najszczęściej wstawia gotową grafikę. My pójdziemy o
krok dalej i użyjemy dwóch. Nazwałem je Graf1 i Graf2.
Przed rozpoczęciem właściwej pracy
polecam zajrzenie do opcji Window i zaznaczenie tam Layers, History,
Options i Tools. Są to okienka które przydadzą się nam do pracy.
Zaczynamy.
Klikamy File -> Open. Wybieramy
naszą grafikę Graf1.
Klikamy File -> Open. Wybieramy
naszą grafikę Graf2.
Po tych dwóch zabiegach, w dwóch
oknach otworzą nam się dwie grafiki.
W oknie Graf 2, które jest na wierzchu
wciskamy kombinacje klawiszy Ctrl+A co spowoduje zaznaczenie całej
grafiki, następnie Ctrl+C, minimalizujemy wewnętrze okno, i klikamy
Ctrl+V na naszej pustyni.
Nasza grafika powinna wyglądać teraz
tak:
Teraz wchodzimy w opcje
Edit->Transform->Scale. Łapiąc za rogi obrazka możemy go
dowolnie modyfikować. Skalujemy tak by nam pasowało. Klikając i
przytrzymując lewy klawisz myszy na naszym orku możemy go dowolnie
przesuwać, gdy już dostosujemy wielkość i przemieszczenie naszego
orka klikamy na dowolne narzędzie na przyborniku. Wyskoczy zapytanie
czy chcemy zachować transformacje. Klikamy że tak. Ja otrzymałem
taki efekt:
Jak widzimy nasz Ork średnio pasuje
kolorystycznie do tła. Wyostrzymy więc nie co i zmienimy barwy tła,
nadając mu nieco charakteru. W tym celu klikamy na warstwę
Background w okienku Layers. Jeżeli klikniemy dobrze to w tym samym
okienku podświetli się na granatowo. A następnie kombinację
klawiszy Ctrl+J. Tym zabiegiem skopiowaliśmy naszą warstwę. Teraz
klikamy na Background Copy. Teraz w tym samym okienku nieco wyżej
mamy opcje krycia. (Domyślnie Normal) Zmieniamy na Overlay. Nasze
tło jest teraz bardzo mocno przekontrastowane. Zmieńmy to. Klikamy
na pasku u góry Image->Adjustments->Desaturate. Nasza kopia
tła stała się teraz bezbarwna, ale bardzo dobrze komponuje się z
tłem właściwym. Jeżeli chcemy zobaczyć róźnicę, to w okienku
warstw klikamy takie oko. Co sprawi że warstwa która odklikneliśmy
stanie się niewidoczna. Teraz w oknie warstw klikamy na naszego
Orka. Nadal nie pasuje kolorystycznie niestety. Naprawmy to.
Klikamy Image->Adjustments->Levels.
Na dolnym pasku zmniejszamy prawy
suwak. Sprawi on że nasz obrazek się przyciemni.
A Troszkę wyżej gdzie są 3 suwaki
manipulujemy środkowym do uzyskania efektu przez nas zamierzonego
(jeżeli chodzi o jasność) Prawy suwak przesunięty w prawo
przyciemni ciemne mniejsca. Lewy przesunięty w lewo rozjaśni jasne
miejsca. A środkowy... Sprawdźcie :)
Moje ustawienia Levels to środkowy
suwak 0,87 a dolne suwaki prawy bez zmian, a lewy na 236.
Ok. Jasność już mamy. Teraz czas na
same koloru użyjemy do tego krzywych. To potężne narzędzie
potrafi bardzo ułatwić pracę. Ale potrafi także zepsuć grafikę
niestety.
Klikamy Image->Adjustments->Curves
Na channelu wybieramy sobie na jakich
barwach chcemy pracować. RGB oznacza wszystkie.
Red/Green/Blue oznacza składowe
graficzne czyli odpowiednio czerwień, zieleń i niebieski.
Ja nadałem swoim krzywym takie
kształty, otrzymując taki efekt
Ale zachęcam do
eksperymentowania.
Barwy już mamy czas wkomponować
naszego ktosia w otoczenie by nie wyglądał aż tak rażąco.
Zaznaczamy w naszym przyborniku Lasso Toll (drugi od góry po lewej
stronie). A następnie trzymając wciśnięty lewy klawisz myszy
objeżdżamy niezbyt dokładnie nogi naszego orka, o mniej więcej
tak:
A następnie Ctrl+J co sprawi, że nasz
obszar zaznaczony stworzy nową warstwę. W oknie Layers zaznaczamy
jednak naszą poprzednią warstwę. A tą co stworzyliśmy wyłączamy
klikając na oko. Cały czas będąc w okienku Layers klikamy prawym
klawiszem na naszą pełną warstwę (tam gdzie są zarówno nogi jak
i tors) i wybieramy opcję Blending Options. Przechodzimy do opcji
Drop Shadow. Sprawimy, że nasza postać rzuci drobny cień wokół
siebie co poprawi wrażenia optyczne. Ustawienia zastosowałem takie
jak na screenie:
Teraz to samo robimy z drugą
warstwą tam gdzie są same nogi. Jednak cienie nieco wyostrzamy.
Włączamy widoczność warstwy (tam
gdzie było oko) i jak poprzednio
prawy klawisz myszy -> Blending
Options->Drop Shadow
Ja ustawiłem jak na screenie:
Końcowy efekt u mnie wygląda tak
I to już koniec pierwszej części
naszej pracy. Klikamy Ctrl+Shift+E. To sprawi że wszystkie warstwy
się połączą. A następnie File-Save As. Wybieramy miejsce zapisu.
Format najlepiej .psd lub .tiff nie polecam jpg i jego odmian. Psują
jakość a my przecież będziemy jeszcze na tym pracować.
Po zapisaniu zamykamy nasze otwarte
okienka. A następnie File->Open->Horde Token.
File->Open->Nasza przed chwila
zapisana grafika.
Zaznaczamy obszar z grafiki który
chcemy wstawić za pomocą narzędzia z przybornika Rectangular
Marquee Toll (pierwszy z prawej od góry). Po zaznaczeniu klikamy
Ctrl+C. Minimalizujemy naszą grafikę i Ctrl+V na naszym tokenie.
Grafikę naszą transformujemy by dopasować do naszego tokena. Tak
samo jak w przypadku wklejanego na początku Orka. Nie martwimy się
że coś wychodzi za linie, przykrywa znaczek czy coś w tym stylu.
Ważne by to co chcemy było we właściwym miejscu. Resztę usuniemy
za chwilę. Nie martwimy się też pikselozą. Po zakończeniu
trasformacji wszystko się przeskaluje. W okienku Layers przy opcji
normal mamy Opacity, czyli krycie zmniejszamy na chwilę do 50% i
sprawdzamy czy nasz token dobrze leży. U mnie wygląda to tak:
Teraz najżmudniejsza i najnudniejsza
część zadania. Na przyborniku klikamy Gumkę (Eraser Toll).
Dobieramy rozmiar i wymazujemy to co
nie potrzebne w naszej nowej grafice. Czyli brzegi np znaczek tam
gdzie zwykle jest koszt. I jeżeli najechaliśmy to także dolną
linię obrazka. Możemy dowolnie manipulować Opacity warstwy, by
sprawdzać czy czegoś nie wymazaliśmy za dużo. Jeżeli tak to w
okienku history zaznaczamy akcje do której chcemy wrócić a
następnie klikamy kosz na dole okienka history. Boki możemy wymazać
zaznaczając je, np Rectangular Marquee Toll. Zaznaczamy prostokącik
który chcemy wymazać a następnie klikamy delete na klawiaturze.
Przydatny skrót Ctrl+D który odznacza
nam zaznaczony obszar. Dla dokładniejszego gumkowania polecam
narzędzie lupa. Niestety trzeba się przyłożyć bo później
wszystko będzie widać.
Po zakończonym gumkowaniu nasz token
powinien wyglądać mniej więcej tak:
Jesteśmy już prawie przy końcu.
Teraz naszemu tłu (czyli znaczek tekst, znaczniki obrażeń, życia
etc) trzeba przywrócić dawne barwy. Klikamy na warstwę Background.
A następnie Image
->Adjustments->Levels.
Ja ustawiłem lewy znacznik 29 środkowy
0,82 reszta bez zmian.
Następnie
Image->Adjustments->Hue/Saturation.
Zwiększyłem Saturację do +15.
Czas na napis korzystamy z czcionki
Belwe Bd BT (czcionek nie trzeba instalować w Fotoszopce, wystarczy
je zainstalować do systemu)
Kolor z przybornika biały. I opcja
Horizontal Type Tool.
Zaznaczamy obszar w którym chcemy
pisać (bez znaczenia byle się zmieściło, później przesuniemy na
właściwe miejsce). Rozmiar czcionki 8. Musimy pamiętać, by nasza
warstwa tekstu była na szczycie warstw, jeżeli nie będzie to nie
będzie widać napisu. Jeżeli nie jest to w okienku warstw łapiemy
naszą warstwę i przeciągamy na szczyt. Następnie wybieramy
Blending Options (robiliśmy to już przy rzucaniu cienia na orka).
Tym razem zaznaczamy tak jak na zrzucie. By otrzymać
charakterystyczną dla WoWa otoczkę wokół liter (Tu wstaw otoczka)
Tutaj można już zakończyć nasz
tutorial klikamy Ctrl+Shift+E program scali warstwy a następnie
zapisujemy w .jpg i zanosimy do druku.
Dla ciekawskich jeszcze jedno potężnę
narzędzie – Stempel.
Jeżeli chcemy nazwać jakoś nasz
token, ew zmienić jego nazwę musimy posłużyć się stemplem
Narzędzie nazywa się Clone Stamp Tool
i jest w przyborniku. Krótka instrukcja obsługi Alt + LPM pobiera
dane o kolorze z danego miejsca, LPM wkleja ten kolor w dane miejsce.
Odpowiedniej wielkości stemplem można
szybko zamaskować nazwę, tak jak zrobiłem to z nazwą Token na
dole karty.
Końcowy efekt wygląda tak:
Kończąc na dziś, dziękuję
wszystkim którzy wytrzymali czytając, zachęcam do próbowania. I
pozdrawiam. W opcjach Adjustments jest jeszcze taka zakładka jak
Brightness, którą można dostosować jasność tokena do swoich
potrzeb.
Do usłyszenia !
Krzysiek "FallenEagle" Matwiejczuk











Brak komentarzy:
Prześlij komentarz