czwartek, 21 czerwca 2012

Tomb of the Forgotten - drafting for dummies

Przyszedł czas aby przyjrzeć się nowemu dodatkowi pod kątem formatu Limited, a konkretnie drafta. Tym razem nie będzie to szczegółowa analiza pod kątem klas, a raczej przegląd kart, które moim zdaniem warto pickować (albo i nie). Na dokładniejszą analizę tego formatu przyjdzie wkrótce czas.

Primal Madness tof- pierwszy pick bankowo. Nasz heros na stałe dostaje 3 assaulta i 3 menda co czyni go masakratorem stołu. Dodatkowo robi się protektorem na koniec naszej tury co pozwala ochronić nasze stwory. Dodatkowy atut w postaci tego, że karta jest instantem może w kluczowym momencie zaskoczyć przeciwnika. Jeżeli ta karta ląduje w stole, a przeciwnik nie ma na nią odpowiedzi to praktycznie każda gra jest nasza.
Hunters Focus tof - definitywnie nie jest to karta, która wziąłbym w pierwszym, drugim ani trzecim picku. Mimo wszystko pozwala skrócić nawet droższego dropa przeciwnika bez strat własnych. Należy pamiętać, że w tym dodatku króluje 'sentinel', a więc jej użyteczność może być o wiele większa niż można się tego spodziewać na pierwszy rzut oka.
Obliterating Trap tof - 'prawie' first pick. Karta supermocna, jednak każdy topowy gracz mając za przeciwnika huntera (i nie tylko - zależy od sytuacji), będzie w pierwszej kolejności skracał stół przeciwnika, a dopiero później atakował w herosa mając na uwadze to, że można dostać się w pułapkę.
Tower of Radiance tof - bierzemy od razu. Sumarycznie dostajemy 10 ataku i 10 pkt. leczenia za jedyne cztery resource'y - bardzo dobry deal.
Shadowy Apparition tof - megadabomb. Na starcie mamy 23 kart w talii (no chyba, że mamy większą bibliotekę, ale raczej nie polecam). Łatwo można policzyć, że wystarczy kilka tur, aby przewinąć przeciwnika na amen. W tej sytuacji jako wsparcie Aparycji przyda się tani removal i/lub leczenie. Oczywiście należy się liczyć z tym, że przeciwnik widząc tego ally w naszej ręce będzie próbował nas zarushować.
Monstrous Rush tof - w Constructed to może pograć, w Limited niespecjalnie. Brać pod warunkiem, że uda nam się dobrać 5+ rogalowych karta, oczywiście grywalnych. W przeciwnym wypadku lepiej podać dalej.
Unleashed Rage tof - bankowo first pick. Typowa karta robiąca 'card advantage'. W tym wypadku wymieniamy życie naszego herosa w zamian za ally (karty) przeciwnika. Proste aczkolwiek skuteczne. Jeżeli uda nam się zagrać to na stwora o wysokim ATK to gra jest nasza.
Boundless Hellfire tof - nie trzeba przedstawiać. Nowoczesny The Bringer of Death pozwoli nam skutecznie zresetować stół w podbramkowej sytuacji. Oczywiście karta służy także jako dobry finisher z keywordem 'eternal'. Nie można tego przepuścić w żaden sposób.
Thralls Patience tof - jedyny z grywalnych aspektów Thralla w Limited. Nieskończony generator tokentów w dobrej cenie. Zostawiony bez opieki przeciwnika wygra nam grę. IMHO first pick.
Aaron Goodchilde tof - generalnie z definicji należy brać szybko karcioszki ze słowem kluczowym 'eternal' w tekście. Po pierwsze, gdyż przeważnie są one bardzo mocne, a po drugie skutecznie zwiększają 'wirtualnie' ilość kart w naszej bibliotece, co czasami uchroni nas przed przewinięciem się. Ally jest protektorem, a jego power daje blisko stuprocentową pewność, że skróci się ze stworem przeciwnika nawet o wiele droższym i mocniejszym. First pick.
Darkstalker Soran tof - nic dodać nic ująć. Bardzo mocny stworek pod warunkiem, że przeciwnik nie ma akurat protektora przeciwko niemu lub twardego removalu. Ilość tych obu jest dosyć ograniczona w formacie Limited, więc jest szansa, że Soran wygeneruje nam spory buff dla naszego party. Bardzo upierdliwy poprzez swoją wbudowaną eluziwność ;-)
Sergeant Corsetti tof - ta pani była już dyskutowana jak tylko się pojawiła. Bardzo dobry common, który jest w stanie zastrzelić większość pierwszo- i drugoturowych dropów. Jej body 2/3 niczego nie urywa, ale moc w zupełności rekompensuje. Warto szybko pickować, spłaci się.
Daedak the Graveborne tof - bombowy w Constructed, troszkę mniej w Limited. Trójeczka w plecach to dosyć słabiutko, może zginąć od przypadkowej dwójki. Na pewno może służyć jako dobry pocisk i leczenie w późniejszych fazach gry, gdy udało się nam podgryźć trochę przeciwnika, w przeciwnym wypadku tylko opóźni agonię. Można przepuścić, ale tylko z głową.
Nadina the Red tof- świetna zwłaszcza jeżeli jesteśmy on the play. Dobierze nam za milion jeżeli ją dobrze wykorzystamy. Brać, hatepickować, targać, chować do rękawa, byle nie przepuszczać dalej.
High Oracle Naseem tof- przy takiej ilość 'empower' ally w danym formacie jest to karta gigantyczna. Dodatkowy bonus w postaci body 2/5 za 3 z protectorem, mniami.
Pygmy Firebreather tof - bardzo przyzwoity alluch z cantripem (nazwa zapożyczona z Magic the Gathering oznaczająca czar, którego jednym z efektów jest dociągniecie karty) z body 3/3. Oczywiście istnieje spore prawdopodobieństwo, że skróci się z drugoturowym dropem przeciwnika, ale rekompensuje nam to dodatkowy kartonik w ręce. Warto zwrócić uwagę, że jest to common, a więc prawdopodobnie ilość krążąca po stole będzie dosyć pokażna.
Helm of Setesh tof - niby nic nadzwyczajnego, ale jeżeli mamy talię, w której generujemy tokeny czy to z ally czy z abilitek (np. ghoule w DK) to może to być całkiem użyteczna kupa złomu. Dosyć późny pick pod specyficzną talię.

Jak zawsze liczę na komentarze. Być może jakieś karty są przewartościowane przeze mnie lub odwrotnie. Celowo pominąłem też kilka kart, które są bardzo mocne, co widać na pierwszy rzut oka, np. Pygmy Pyramid tof

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz