Czołgiem!
Bytka abo ne bytka to je zapytka. Tym czeskim akcentem w kontekście dzisiejszego meczu chciałem się przywitać. No, ale wracając do tematu WoW TCG w dzisiejszym kąciku serwuje dwa dual-classowe talie. Pierwszą z nich jest demoniczny succubus Mistress Nesala tof, czyli zabójcze połączenie locka i rogala. W drugiej części obczaić można Mogdar the Frozenheart tof, czyli kombo death knight i shamana.
"Hola, hola" - ktoś powie - "Dlaczego nie ma tutaj mojego ulubionego, wypasionego betylmejdża?". Koko koko, Euro spoko. W kolejnych częściach na pewno pojawią się kolejne spisy w ramach przedstawienia innych klas. A zatem do dzieła.
Abilities:
4x Sap
4x Poison the Well
4x Life Tap
4x Fel Blaze
4x Steal Essence
4x Boundless Hellfire tof
3x To Arms!
Equipment:
4x Bottled Void
4x Miniature Voodoo Mask
4x Blackout Truncheon
4x Maimgors Bite
3x Smites Reaver
Quests:
4x What Illidan Wants Illidan Gets
4x Seeds of Their Demise
4x Mystery Goo
Rogue i Warlock to niesamowita kombinacja szybkich broni, dobrego removalu oraz heala. Złodziejaszek oferuje nam komplet świetnych broni z masakratorem To Arms! na czele. W zabójczym zestawie dodajemy postrach każdego rushu, czyli Poison the Well. Oczywiście to dopiero początek jeśli chodzi o niespodzianki na stworki przeciwnika: Boundless Hellfire czy Fel Blaze czyszczą każdy stół przeciwnika.
W końcu w rouge dostajemy genialną Miniature Voodoo Mask, czyli odpowiedź milion niebezpiecznych kart takich jak Ice Barrier, Devout Aurastone Hammer czy Dragonbone Girdle.
Rogal w core miał maksymalny problem z dociągiem kart. Dzięki Mistress Nesala dostajemy bardzo dobry quest oraz dodatkowo warlockowy Life Tap, który w koszcie dwa mieści się z innymi instanowymi kartami w tym decku jak Poison the Well czy Steal Essence. Ten ostatni jest kluczowy na karty typu Dagax the Butcher.
Jakoże dual-class herosi oferują nam body w liczbie 25HP musimy grać dosyć ostrożnie, zwłaszcza jeżeli przegrywamy rzut kością. Na szczęście do dyspozycji mamy flaszkę, która w kluczowej chwili da nam +6 życia, a i czasem przeciwnika dobije znienacka ;-)
Matchupy w obecnej mecie:
Grand Crusader - tutaj powinno być bardzo dobrze. Mamy kupę masowego removalu i maskę na girdle/GC. Na Dagaxy/Sappery trzymamy w instantowe abilitki tudzież Blackout Truncheona. Być może przyda się tutaj wymiana Steal Essence na Drain Soul tof bo nie ma praktycznie nic na pierwszą turę.
Hammer Ramp - mulligan po maskę musi być. Bez niej musimy się męczyć, trzymać Sapy i Truncheony na kluczowe ally przeciwnika (Mazukon, Erunak). Ogólnie matchup nienajgorszy o ile dobierzemy odpowiednie karty, czyli bronie i Voodoo Mask.
Horde Mage - tutaj raczej nie ma ciśnienia no chyba, że dostaniemy 2 bariery na papę. Oczywiście mulligan po maskę jest jak najbardziej wskazany. Wstawiamy broń i zabijamy. Mag ma mało życia więc butelki lockowe też są tutaj w cenie. Potencjalne czerwone i zielone stwory kasujemy mass removalem ewentualnie bronią.
Viewless Hunter - tutaj chyba jest dosyć słabo. Jeżeli jest sporo abberacji to będzie kuku. Trzymamy Steal Essence i Truncheony na stwory z ferocity (Grumdak, Avatar of the Wild, Tesla). Ogólnie mulligan po Poison the Well jest dosyć wskazany. Boundless Hellfire może ładnie poczyścić stół w kluczowym momencie. Niestety 25 HP naszego herosa będzie tutaj bardzo na rękę przeciwnika, który wbija dmg na dużej szybkości.
Druga talia, której szkielet chciałem pokazać to kombinacja DK i Shamana.
Abilities:
4x Earthen Might
4x Frozen Core
4x Chains of Ice
4x Death Strike
4x Cleanse Spirit
3x Withering Decay
1x Frost Fever
Allies:
4x Obsidian Drudge
2x Commander Ulthok
Equipment:
4x Etched Dragonbone Girdle
4x Bottled Spite
4x Maimgors Bite
4x Blackout Truncheon
3x The Horsemans Horrific Helm
3x Perditions Blade
Locations:
4x Twilight Citadel
Quests:
4x Seeds of Their Demise
Tworząc podstawy talii DK/Shaman bazowałem na znanym wszem i wobec kontrolnym Deathbringer Korushu. Deck ten świetnie odnajduje się w rushowej mecie, dzięki tanim abilitkom do powstrzymywania wczesnonapierdzielających ally przeciwnika (Frozen Core, Death Strike, Chains of Ice). Moim zdaniem jedynym minusem tej talii jest brak dobrych i skutecznych finisherów, takich np. jak hordowy Mazukon.
Z pomocą przychodzi nam dodatek Tomb of the Forgotten, gdzie do skracania głowy przeciwnika dostajemy metalowe zabawki szamańskie, takie jak Maimgors Bite czy Perditions Blade. Dodatkowo dorzuciłem Earthen Might (np. na 'aberration' tudzież Boomera) oraz Cleanse Spirit.
Jak widać na załączonym obrazku talia jest maksymalnie antyrushowa, więc jeżeli spodziewamy się hordy niebieskich hunterów czy czerwonych GC, może się ona okazać bardzo trafnym wyborem.
Jak mogą wyglądać przykładowe matchupy:
Grand Crusader - jeżeli uda nam się dobrać w miarę szybko Cytadelę + Girdle powinno być całkiem dobrze. Wczesnoturowe dropy skracamy brońmi lub abilitkami. Jak zwykle trzymamy Trunchona lub Death Strike na Dagaxa lub Sappera. Bottled Spite na pewno będzie tutaj robić dobre nadgodziny.
Hammer Ramp - z tym deckiem może być ciężko. Nie będzie odkryciem Ameryki to, że dużo zależy od tego czy przeciwnik dobiera młotek czy nie. W każdym bądź razie musimy zakładać, że dobiera. W tym przypadku chcemy mieć na pewno na startowej ręcę Obsidian Drudge. Przydatne będzie też Chains of Ice lub macka na wczesnego Mazukona. Jeżeli dobierzemy jakimś cudem Ulthoka to usuwamy Mazukony, Erunaki tudzież Zudzo Herald of the Elements, jest w czym wybierać ;-) Jeżeli ktoś panicznie boi się hammerdecków to na pewno pomocne może okazać się Grip of the Damned.
Horde Mage - przeważnie grają kontrolne wersje więc nie ma ciśnienia. Na pierwszej ręcę chcemy mieć najprzód Girdle/Citadel. W drugiej kolejności cieszyłbym się z widoku Cleanse Spirit/Perditions Blade na potencjalne bariery. W trzeciej, ostaniej kolejności na pewno nie warto podkładać Chains of Ice - okaże się przydatne na Cairne Earthmothers Chosen lub Mazukona z rękawa. Ogólnie powinno być do przodu.
Blue Hunter - matchup teoretycznie bardzo dobry, ale jak wiadomo często teoria mija się z praktyką. Na pierwszej łapie na pewno chcemy mieć jakąś pierwoszurową skracarkę: Frozen Core lub Earthen Might oraz, koniecznie, Chains of Ice. To ostatnie jest nam megapotrzebne aby popsuć przeciwnikowi kombo z Viewless Wings wstawiająć w stół jedyną kopię Frost Fever. Jakoże hunter przeważnie wstawia jednego stwora w stół bardzo ważne jest dobranie czapki, która zaabsorbuje dużą część obrażen. Jeżeli jakimś cudem będziemy mieli czas na zagranie Ulthoka to wybieramy Edwina/Avatara/Grumdaka.
Jak zawsze zbliżając się ku końcowi chcę zaznaczyć, że są to wersje 0.1 beta czyli nieprzetestowane na placu boju, nawet lokalnym. Za wyniki osiągnietę wyżej wymienionymi taliami na turniejach klasy DMF nie biorę odpowiedzialności, a wszystkie imiona i nazwiska są przypadkowe.
POLSKA GOLA!



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz