Poniższy tekst w całości poświęcony jest tłumaczeniu instrukcji do gry z Dungeon Decks. Artykuł ten jest przeznaczony głównie dla młodszych fanów WoW TCG oraz tych, którzy nie są jeszcze za pan brat.
Oczywiście należy sobie zdawać sprawę, że przetłumaczenie takiej instrukcji jest dosyć trudnym zadaniem, choćby często z braku dobrych polskich ekwiwalentów. Mimo tego, autor Krzysiek Matwiejczuk zrobił to w dobrym i czytelnym stylu.
Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do jakości, poprawności, stylistykie etc. tekstu to mile widziane są komentarze na blogu tudzień na forum WoW TCG. Enjoy!
Dungeon Deck zasady:
Dungeon Deck jest samoprowadzącą się (nikt z graczy nią nie
kieruje) talią, przeznaczoną do grania przeciwko trzem graczom
używającym Class Starter Decków. Wszystko, co muszą zrobić
zawodnicy to podążać za instrukcją, oraz tekstami z kart talii
Dungeonowej i przede wszystkim pokonać wyzwania, które są im
rzucane przez Dungeon (Loch).
Aby rozpocząć grę, połóż Dungeonowego herosa (wersja z poziomem
1) na stole. Przetasuj talię Dungeonową i połóż obok bohatera.
Podczas każdej Dungeonowej tury będziesz odsłaniał i zagrywał
pewną ilość kart z góry talii, które reprezentują umiejętności
sojuszników oraz wyposażenie. Te karty Loch wykorzysta do walki z
Twoją drużyną. Każdy z graczy wykłada swojego herosa, tasuje
swoją talię i dobiera 7 kart, tak jak w normalnej grze jeden na
jednego. Każdy gracz może też wykorzystać raz tzw. Mulligan,
czyli na samym początku gry po dobraniu siedmiu kart, wtasować je z
powrotem do talii i dobrać nowe 7 kart. Kiedy gracze będą mieli
już 7 kart gra zaczyna się, od pierwszego gracza a następnie
zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Tura Lochu podobna jest do normalnej tury gracza z paroma wyjątkami:
- Odtapuj (odkręć) wszystkie tapnięte karty Lochu, również herosa i jego sojuszników.
- Sprawdź czy heros Lochu nie powinien podnieść swojego poziomu, (wymagania podane są na karcie bohatera i bazują na ilości obrażeń zadanych bohaterom w Twojej drużynie). Na przykład heros z "Level Up: 10" podniesie swój poziom, jeżeli co najmniej jeden z bohaterów w Twojej drużynie ma 10 albo więcej obrażeń na początku tury. Zauważ, że są dwie powiększone karty bohaterów, reprezentujące 4 poziomy trudności herosa Lochu. Przeskocz do zasad poziomowania by uzyskać więcej informacji na ten temat.
- Rzuć kostką by losowo wybrać, który z bohaterów zostanie bohaterem oznaczonym (targetowanym) w tej turze. Z grubsza: wszystkie ataki, umiejętności będą kierowane w stronę zaznaczonego herosa, jego oddziału oraz kontrolera danego herosa, chyba, że na karcie napisane jest inaczej.
- Odwróć karty z góry Dungeonowej talii równą liczbie Flip na karcie bohatera (nawet w pierwszej turze). Na przykład, jeżeli heros Lochu ma Flip 2, to odwracasz i zagrywasz dwie karty z wierzchu talii Dungeon. Odsłonięte karty są zagrywane i wykonywane w tym samym czasie. Jeżeli odsłonięty zostaje sojusznik, to wchodzi do gry, jako część drużyny Lochu. Jeżeli odsłonięta zostanie umiejętność, to wykonaj jej efekt tak jak jest napisane na karcie. Jeżeli odsłonięte zostanie wyposażenie, to wchodzi do gry, jako część drużyny i może zostać użyte przez herosa Lochu zgodnie z zaleceniami danego wyposażenia. Gracze mogą wzajemnie oddziaływać z tymi kartami tak jakby to były normalne karty umiejętności, sojuszników bądź wyposażenia. A więc atakować, targetować, przerywać ich działanie i niszczyć je.
- Po tym jak Loch odsłoni i zagra karty w swojej turze, heros Lochu i jego sojusznicy atakują oznaczonego herosa. Postacie z Lochu atakują w kolejności, w jakiej weszły do gry zaczynając od herosa. Jego sojusznicy (allies) podobnie jak normalni sojusznicy nie mogą zaatakować w turze, w której weszli do gry, chyba, że mają moc Ferocity.
Kiedy
wszystkie postaci Lochu, które mogły atakować, zaatakowały,
kończy on swoją turę. Następnie gracze grają zgodnie z ruchem
wskazówek zegara. Jeżeli heros Lochu ma krytyczne obrażenia (równe
bądź większe niż jego punkty życia), zostaje zniszczony,a
gracze pokonują Loch. Jeżeli Loch zada krytyczne obrażenia
któremuś z graczy to gracz ten i wszystkie jego karty opuszczają
grę. Jeżeli Loch zada krytyczne obrażenia wszystkim graczom to
wygrywa on grę.
Karty, które odwołują się do modyfikowania ręki przeciwnika w
przypadku Lochu działają inaczej. Jeżeli karta lub jej efekt zmusi
Loch do włożenia karty z gry z powrotem na rękę, to karta ta
trafia na szczyt talii. Jeżeli karta lub jej efekt wyrzuci
Dungeonowi karty z ręki (discard), to połóż tyle kart z góry
talii na cmentarz (graveyard).
Niektórzy Dungeonowi sojusznicy mają wpisane słowo Boss.
Jeżeli Boss będzie w grze, to gracze nie mogą atakować
herosa Lochu, najpierw muszą pokonać bossa. Po pokonaniu bossa
bohaterowie znów mogą atakować dungeon hero. Gracze mogą używać
umiejętności w stosunku do dungeonowego bohatera nawet, jeżeli
Boss jest w grze.
Wszystkie karty Lochu mają koszt 0 celem pozbycia się płacenia
kosztów kart przez Dungeon, a tym samym utrudniania zabawy.
Poziomy
trudności Lochu.
Zależnie od poziomu Twojego doświadczenia z grą World of Warcraft
TCG, możesz wybrać odpowiedni dla swojej drużyny poziom trudności
Lochu. Jeżeli uważasz, że któryś poziom jest za łatwy lub za
trudny to zacznij od poziomu odpowiedniego dla swojej drużyny.
Jeżeli pierwszy raz grasz w dungeon raid to polecanym poziomem jest
poziom nowicjusza, ale ostatecznie jest to uzależnione od tego jak
duże wyzwanie chcesz podjąć.
Nowicjusz:
Dungeonowy heros zaczyna z pierwszego poziomu i to gracze
rozpoczynają grę.
Doświadczony:
Dungeonowy heros zaczyna z pierwszego poziomu i to on rozpoczyna grę.
Heroiczny:
Dungeonowy heros zaczyna z drugiego poziomu i również rozpoczyna
grę.
Legendarny:
Dungeonowy heros zaczyna z trzeciego poziomu i to on rozpoczyna
partię.
Uwaga:
Próba przejścia Lochu na poziomie legendarnym, może przysporzyć o
przytłaczającą rozpacz oraz uczucie rezygnacji i nie jest
przeznaczona dla ludzi słabych sercem! Czuj się ostrzeżony.
Zarówno heros Lochu jak i herosi z Twojej drużyny mogą podnosić
swoje poziomy. Dungeonowy heros podnosi swój poziom na początku
swojej tury w zależności od tego ile obrażeń mają bohaterowie w
Twoim zespole. Każdy Dungeonowy heros może podnieść swój poziom
(level) 3-krotnie. Pierwszy raz, jeżeli chociaż jeden z bohaterów
w Twojej drużynie ma 10 lub więcej punktów obrażeń na sobie;
drugi raz, gdy chociaż jeden z bohaterów w Twojej drużynie ma 20
lub więcej punktów obrażeń na sobie; i w końcu trzeci raz,
jeżeli jeden z bohaterów w Twojej drużynie będzie martwy. Jeżeli
bohater Lochu może podnieść swój poziom wielokrotnie na starcie
swojej tury, to podnosi go do maksymalnego dozwolonego poziomu. Na
przykład jeden z bohaterów ma na sobie 23 pkt obrażeń, tura
Dungeonowego herosa, ma tekst Level Up: 10 w takim przypadku,
Dungeon Hero przeskoczy od razu na 3 poziom.
Wszystkie obrażenia, karty dołączone (attachments) oraz orientacja
(tapnięty lub odtapowany) zostają na Dungeonowym herosie, gdy ten
podnosi swój poziom. Jednak czasami moce (powers) i atrybuty
bohatera Lochu mogą ulec zmianie (Flip, Atak, HP, lub inne
moce). Dodatkowo, niektóre karty mogą odnosić się do aktualnego
poziomu bohatera. Te karty użyją swojej mocy tylko wtedy, gdy,
bohater Dungeonu będzie miał ten sam lub wyższy level, niż
napisany na karcie.
Gracze również mogą podnosić poziomy swoich bohaterów zdobywając
doświadczenie (XP) z Lochu. Doświadczenie można zdobywać na wiele
sposobów, tak jak wymieniono poniżej:
5XP -
Pierwsze podejście do wybranego Lochu
2XP -
Każde kolejne przejście Lochu
2XP -
Zadanie obrażeń herosowi Lochu równych, co najmniej połowie jego
życia, ale przegranie całego Lochu
5XP -
Zniszczenie Lochu herosa
2XP -
Pokonanie każdego z Bossów w trakcie trwania tury Lochu
Uwaga:
Możesz
tylko raz w ciągu każdego przejścia Dungeonu zdobyć dane
osiągnięcie (Achievement).
Gracze mogą patrzeć na karty osiągnięć w dowolnym momencie gry,
by zobaczyć jak zdobyć dane osiągnięcie. Kiedy Dungeonowy heros
lub gracze polegną, osiągnięcia, które zostały zdobyte w trakcie
Lochu, zostaną rozdane graczom. Gracze zdobywają osiągnięcia
grupowo, zdobywając tyle samo punktów doświadczenia, niezależnie
od tego, który z graczy zdobył dane osiągnięcie (nawet, jeżeli
byli martwi w momencie zdobycia osiągnięcia). Gracze mogą
zapisywać i śledzić swój postęp w dołączonych do rajdu kartach
charakterystyk.
Za każde 10 XP które zdobył gracz, może podnieść poziom swojego
decku o 10. Podwyższając swoje szanse na przejście Lochu, i
podjęciu wyzwania na wyższym poziomie . Gracz może zwiększyć
swój poziom dodając lub zamieniając karty tak jak poniżej.
Poziom
10 (10XP): Dwie kopie zwykłej (common) umiejętności (ability) i
dwie kopie zwykłego sojusznika (ally).
Poziom
20 (20XP): Dwie rzadkie karty, włączając talenty
Poziom
30 (30XP): Dwie kopie wyposażenia (equipment) o rzadkości common
lub uncommon, dwie kopie sojuszników o rzadkości common lub
uncommon
Poziom
40 (40XP): Dwie rzadkie karty, włączając talenty
Poziom
50 (50XP): Dwie kopie umiejętności o rzadkości common lub
uncommon, dwie kopie sojuszników o rzadkości common lub uncommon
Poziom
60 (60XP): Dwie rzadkie lub epickie karty, włączając talenty
Poziom
70 (70XP): Dwie kopie wyposażenia o rzadkości common lub uncommon,
dwie kopie sojuszników o rzadkości common lub uncommon
Poziom
80 (80XP): Dwie rzadkie lub epickie karty, włączając talenty
Poziom
85 (85XP): Twoja ręka startowa ma osiem kart (zamiast siedmiu), oraz
Twój bohater ma dodatkowe +10 pkt życia!
Przykładowe poziomowanie: Do zagrania przeciw talii Lochu wybierasz
hordową talię startową: Łotr(rogue) Fizzlix of Kezan. Już po
kilku przejściach Dungeonu masz dosyć XP by uzyskać poziom 10.
Teraz możesz dodać dwie umiejętności oraz dwóch sojuszników o
rzadkości common do swojej talii. Paczka skarbów jest wspaniałym
miejscem na rozpoczęcie poszukiwań do Twojej talii, gdy Twój
bohater będzie na coraz wyższych poziomach. Jak na razie masz kilku
łotrów w swojej talii. Poison Tipped będzie wspaniałym dodatkiem.
Shattered Hand Assasin też będzie świetnym wyborem, nie tylko
dlatego że jest kolejnym łotrem, ale również, dlatego, że może
powstrzymać Dungeonowych sojuszników przed atakiem. Na poziomie 20
możesz dodać karty rzadkie (rare) do swojej talii. Broń taka jak
Smites Reaver będzie świetna, ale możesz również wybrać talent
odpowiedni do Frizzlix'a. Enveloping Shadows jest potężnym talentem
Subtlety dla łotra i przydatną zabawką przeciwko Lochowi.
Jeżeli będziesz kontynuował zdobywanie poziomów to będziesz mógł
dodawać coraz silniejsze karty do swojej talii oraz wymieniać te
słabsze. Oczywiście wraz z wzrostem ilości i poziomu możesz
próbować ze swoją drużyną przejść Dungeon na wyższym poziomie
trudności. Ostatecznie to od Ciebie zależy, jaką drogę obrać dla
swojego herosa. Możesz też grać przeciwko różnym Dungeonom i
zobaczyć, co Cię w tym najbardziej pociąga. To Twoje zadanie by
znaleźć najlepszy sposób na pokonanie Cookiego, Mograine'a i
Godfrey'a, więc nie bój się spróbować razem ze swoją drużyną
nowych kart i strategii.




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz