niedziela, 15 kwietnia 2012

Dungeon Decks - spolszczona instrukcja

Witajcie!
Poniższy tekst w całości poświęcony jest tłumaczeniu instrukcji do gry z Dungeon Decks. Artykuł ten jest przeznaczony głównie dla młodszych fanów WoW TCG oraz tych, którzy nie są jeszcze za pan brat.
Oczywiście należy sobie zdawać sprawę, że przetłumaczenie takiej instrukcji jest dosyć trudnym zadaniem, choćby często z braku dobrych polskich ekwiwalentów. Mimo tego, autor Krzysiek Matwiejczuk zrobił to w dobrym i czytelnym stylu.
Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do jakości, poprawności, stylistykie etc. tekstu to mile widziane są komentarze na blogu tudzień na forum WoW TCG. Enjoy!

Dungeon Deck zasady:
Dungeon Deck jest samoprowadzącą się (nikt z graczy nią nie kieruje) talią, przeznaczoną do grania przeciwko trzem graczom używającym Class Starter Decków. Wszystko, co muszą zrobić zawodnicy to podążać za instrukcją, oraz tekstami z kart talii Dungeonowej i przede wszystkim pokonać wyzwania, które są im rzucane przez Dungeon (Loch).
Aby rozpocząć grę, połóż Dungeonowego herosa (wersja z poziomem 1) na stole. Przetasuj talię Dungeonową i połóż obok bohatera. Podczas każdej Dungeonowej tury będziesz odsłaniał i zagrywał pewną ilość kart z góry talii, które reprezentują umiejętności sojuszników oraz wyposażenie. Te karty Loch wykorzysta do walki z Twoją drużyną. Każdy z graczy wykłada swojego herosa, tasuje swoją talię i dobiera 7 kart, tak jak w normalnej grze jeden na jednego. Każdy gracz może też wykorzystać raz tzw. Mulligan, czyli na samym początku gry po dobraniu siedmiu kart, wtasować je z powrotem do talii i dobrać nowe 7 kart. Kiedy gracze będą mieli już 7 kart gra zaczyna się, od pierwszego gracza a następnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Tura Lochu podobna jest do normalnej tury gracza z paroma wyjątkami:
  1. Odtapuj (odkręć) wszystkie tapnięte karty Lochu, również herosa i jego sojuszników.
  2. Sprawdź czy heros Lochu nie powinien podnieść swojego poziomu, (wymagania podane są na karcie bohatera i bazują na ilości obrażeń zadanych bohaterom w Twojej drużynie). Na przykład heros z "Level Up: 10" podniesie swój poziom, jeżeli co najmniej jeden z bohaterów w Twojej drużynie ma 10 albo więcej obrażeń na początku tury. Zauważ, że są dwie powiększone karty bohaterów, reprezentujące 4 poziomy trudności herosa Lochu. Przeskocz do zasad poziomowania by uzyskać więcej informacji na ten temat.
  3. Rzuć kostką by losowo wybrać, który z bohaterów zostanie bohaterem oznaczonym (targetowanym) w tej turze. Z grubsza: wszystkie ataki, umiejętności będą kierowane w stronę zaznaczonego herosa, jego oddziału oraz kontrolera danego herosa, chyba, że na karcie napisane jest inaczej.
  4. Odwróć karty z góry Dungeonowej talii równą liczbie Flip na karcie bohatera (nawet w pierwszej turze). Na przykład, jeżeli heros Lochu ma Flip 2, to odwracasz i zagrywasz dwie karty z wierzchu talii Dungeon. Odsłonięte karty są zagrywane i wykonywane w tym samym czasie. Jeżeli odsłonięty zostaje sojusznik, to wchodzi do gry, jako część drużyny Lochu. Jeżeli odsłonięta zostanie umiejętność, to wykonaj jej efekt tak jak jest napisane na karcie. Jeżeli odsłonięte zostanie wyposażenie, to wchodzi do gry, jako część drużyny i może zostać użyte przez herosa Lochu zgodnie z zaleceniami danego wyposażenia. Gracze mogą wzajemnie oddziaływać z tymi kartami tak jakby to były normalne karty umiejętności, sojuszników bądź wyposażenia. A więc atakować, targetować, przerywać ich działanie i niszczyć je.
  5. Po tym jak Loch odsłoni i zagra karty w swojej turze, heros Lochu i jego sojusznicy atakują oznaczonego herosa. Postacie z Lochu atakują w kolejności, w jakiej weszły do gry zaczynając od herosa. Jego sojusznicy (allies) podobnie jak normalni sojusznicy nie mogą zaatakować w turze, w której weszli do gry, chyba, że mają moc Ferocity.
Kiedy wszystkie postaci Lochu, które mogły atakować, zaatakowały, kończy on swoją turę. Następnie gracze grają zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeżeli heros Lochu ma krytyczne obrażenia (równe bądź większe niż jego punkty życia), zostaje zniszczony,a gracze pokonują Loch. Jeżeli Loch zada krytyczne obrażenia któremuś z graczy to gracz ten i wszystkie jego karty opuszczają grę. Jeżeli Loch zada krytyczne obrażenia wszystkim graczom to wygrywa on grę.
Specjalne zasady Lochu i interakcji kart.
Karty, które odwołują się do modyfikowania ręki przeciwnika w przypadku Lochu działają inaczej. Jeżeli karta lub jej efekt zmusi Loch do włożenia karty z gry z powrotem na rękę, to karta ta trafia na szczyt talii. Jeżeli karta lub jej efekt wyrzuci Dungeonowi karty z ręki (discard), to połóż tyle kart z góry talii na cmentarz (graveyard).
Niektórzy Dungeonowi sojusznicy mają wpisane słowo Boss. Jeżeli Boss będzie w grze, to gracze nie mogą atakować herosa Lochu, najpierw muszą pokonać bossa. Po pokonaniu bossa bohaterowie znów mogą atakować dungeon hero. Gracze mogą używać umiejętności w stosunku do dungeonowego bohatera nawet, jeżeli Boss jest w grze.
Wszystkie karty Lochu mają koszt 0 celem pozbycia się płacenia kosztów kart przez Dungeon, a tym samym utrudniania zabawy.
Poziomy trudności Lochu.
Zależnie od poziomu Twojego doświadczenia z grą World of Warcraft TCG, możesz wybrać odpowiedni dla swojej drużyny poziom trudności Lochu. Jeżeli uważasz, że któryś poziom jest za łatwy lub za trudny to zacznij od poziomu odpowiedniego dla swojej drużyny. Jeżeli pierwszy raz grasz w dungeon raid to polecanym poziomem jest poziom nowicjusza, ale ostatecznie jest to uzależnione od tego jak duże wyzwanie chcesz podjąć.
Nowicjusz: Dungeonowy heros zaczyna z pierwszego poziomu i to gracze rozpoczynają grę.
Doświadczony: Dungeonowy heros zaczyna z pierwszego poziomu i to on rozpoczyna grę.
Heroiczny: Dungeonowy heros zaczyna z drugiego poziomu i również rozpoczyna grę.
Legendarny: Dungeonowy heros zaczyna z trzeciego poziomu i to on rozpoczyna partię.
Uwaga: Próba przejścia Lochu na poziomie legendarnym, może przysporzyć o przytłaczającą rozpacz oraz uczucie rezygnacji i nie jest przeznaczona dla ludzi słabych sercem! Czuj się ostrzeżony.
Zasady podnoszenia poziomu (levelowania).
Zarówno heros Lochu jak i herosi z Twojej drużyny mogą podnosić swoje poziomy. Dungeonowy heros podnosi swój poziom na początku swojej tury w zależności od tego ile obrażeń mają bohaterowie w Twoim zespole. Każdy Dungeonowy heros może podnieść swój poziom (level) 3-krotnie. Pierwszy raz, jeżeli chociaż jeden z bohaterów w Twojej drużynie ma 10 lub więcej punktów obrażeń na sobie; drugi raz, gdy chociaż jeden z bohaterów w Twojej drużynie ma 20 lub więcej punktów obrażeń na sobie; i w końcu trzeci raz, jeżeli jeden z bohaterów w Twojej drużynie będzie martwy. Jeżeli bohater Lochu może podnieść swój poziom wielokrotnie na starcie swojej tury, to podnosi go do maksymalnego dozwolonego poziomu. Na przykład jeden z bohaterów ma na sobie 23 pkt obrażeń, tura Dungeonowego herosa, ma tekst Level Up: 10 w takim przypadku, Dungeon Hero przeskoczy od razu na 3 poziom.
Wszystkie obrażenia, karty dołączone (attachments) oraz orientacja (tapnięty lub odtapowany) zostają na Dungeonowym herosie, gdy ten podnosi swój poziom. Jednak czasami moce (powers) i atrybuty bohatera Lochu mogą ulec zmianie (Flip, Atak, HP, lub inne moce). Dodatkowo, niektóre karty mogą odnosić się do aktualnego poziomu bohatera. Te karty użyją swojej mocy tylko wtedy, gdy, bohater Dungeonu będzie miał ten sam lub wyższy level, niż napisany na karcie.
Gracze również mogą podnosić poziomy swoich bohaterów zdobywając doświadczenie (XP) z Lochu. Doświadczenie można zdobywać na wiele sposobów, tak jak wymieniono poniżej:
5XP - Pierwsze podejście do wybranego Lochu
2XP - Każde kolejne przejście Lochu
2XP - Zadanie obrażeń herosowi Lochu równych, co najmniej połowie jego życia, ale przegranie całego Lochu
5XP - Zniszczenie Lochu herosa
2XP - Pokonanie każdego z Bossów w trakcie trwania tury Lochu
Uwaga:
Możesz tylko raz w ciągu każdego przejścia Dungeonu zdobyć dane osiągnięcie (Achievement).
Gracze mogą patrzeć na karty osiągnięć w dowolnym momencie gry, by zobaczyć jak zdobyć dane osiągnięcie. Kiedy Dungeonowy heros lub gracze polegną, osiągnięcia, które zostały zdobyte w trakcie Lochu, zostaną rozdane graczom. Gracze zdobywają osiągnięcia grupowo, zdobywając tyle samo punktów doświadczenia, niezależnie od tego, który z graczy zdobył dane osiągnięcie (nawet, jeżeli byli martwi w momencie zdobycia osiągnięcia). Gracze mogą zapisywać i śledzić swój postęp w dołączonych do rajdu kartach charakterystyk.
Zdobywanie doświadczenia i bonusy za doświadczenie.
Za każde 10 XP które zdobył gracz, może podnieść poziom swojego decku o 10. Podwyższając swoje szanse na przejście Lochu, i podjęciu wyzwania na wyższym poziomie . Gracz może zwiększyć swój poziom dodając lub zamieniając karty tak jak poniżej.
Poziom 10 (10XP): Dwie kopie zwykłej (common) umiejętności (ability) i dwie kopie zwykłego sojusznika (ally).
Poziom 20 (20XP): Dwie rzadkie karty, włączając talenty
Poziom 30 (30XP): Dwie kopie wyposażenia (equipment) o rzadkości common lub uncommon, dwie kopie sojuszników o rzadkości common lub uncommon
Poziom 40 (40XP): Dwie rzadkie karty, włączając talenty
Poziom 50 (50XP): Dwie kopie umiejętności o rzadkości common lub uncommon, dwie kopie sojuszników o rzadkości common lub uncommon
Poziom 60 (60XP): Dwie rzadkie lub epickie karty, włączając talenty
Poziom 70 (70XP): Dwie kopie wyposażenia o rzadkości common lub uncommon, dwie kopie sojuszników o rzadkości common lub uncommon
Poziom 80 (80XP): Dwie rzadkie lub epickie karty, włączając talenty
Poziom 85 (85XP): Twoja ręka startowa ma osiem kart (zamiast siedmiu), oraz Twój bohater ma dodatkowe +10 pkt życia!
Przykładowe poziomowanie: Do zagrania przeciw talii Lochu wybierasz hordową talię startową: Łotr(rogue) Fizzlix of Kezan. Już po kilku przejściach Dungeonu masz dosyć XP by uzyskać poziom 10. Teraz możesz dodać dwie umiejętności oraz dwóch sojuszników o rzadkości common do swojej talii. Paczka skarbów jest wspaniałym miejscem na rozpoczęcie poszukiwań do Twojej talii, gdy Twój bohater będzie na coraz wyższych poziomach. Jak na razie masz kilku łotrów w swojej talii. Poison Tipped będzie wspaniałym dodatkiem. Shattered Hand Assasin też będzie świetnym wyborem, nie tylko dlatego że jest kolejnym łotrem, ale również, dlatego, że może powstrzymać Dungeonowych sojuszników przed atakiem. Na poziomie 20 możesz dodać karty rzadkie (rare) do swojej talii. Broń taka jak Smites Reaver będzie świetna, ale możesz również wybrać talent odpowiedni do Frizzlix'a. Enveloping Shadows jest potężnym talentem Subtlety dla łotra i przydatną zabawką przeciwko Lochowi.
Jeżeli będziesz kontynuował zdobywanie poziomów to będziesz mógł dodawać coraz silniejsze karty do swojej talii oraz wymieniać te słabsze. Oczywiście wraz z wzrostem ilości i poziomu możesz próbować ze swoją drużyną przejść Dungeon na wyższym poziomie trudności. Ostatecznie to od Ciebie zależy, jaką drogę obrać dla swojego herosa. Możesz też grać przeciwko różnym Dungeonom i zobaczyć, co Cię w tym najbardziej pociąga. To Twoje zadanie by znaleźć najlepszy sposób na pokonanie Cookiego, Mograine'a i Godfrey'a, więc nie bój się spróbować razem ze swoją drużyną nowych kart i strategii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz